2 riktigt bra ridpass.

Hann inte skriva ngt igår, så får väll trycka ihop 2 ridpass i ett inlägg. Igår då så red vi i "paddocken", endast skritt i ca 20 minuter. det gick toppen bra, hon är lite stelare i höger varvet, men det släpper lite hela tiden. Gjorde lite små volter, vände snett igenom osv, sådana grejor som hon tycker kan vara lite svåra. Testade även bensydden på henne, de fram var liiiite små och de bak var liiite stora, men inget större problem, så tror jag behåller dem. Emme var även med och fotade, så bilder kommer :) Idag så red jag ut, har faktiskt inte gjort det på ett tag, så det var superkul. Lånade Tuvas dressyrsadel och jag måste verkligen köpa en dressyrsadel så himla underbart är det, speciellt på en sådan häst som Meja, så sitter man lite stadigare. Vi red i alla fall ut ca 30 minuter, red bort till klätterbacken och klättrade där kanske 4 gånger. sedan red vi hem igen, mycket trav för att göra av på all energi hon har just nu. Sista travsträckan var på en stubbåker och hon sprang på som bara den, super härligt. Sen när jag skulle sakta ner henne så fick hon lite spel och bockade några gånger, haha, men annars så skötte hon sig super bra. Pappa var med som sällskap så det blev lite bilder idag också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0