Ämtsätters Estelle

Tänkte skriva lite om min alldeles egna häst Ämtsätters Estelle. 
 
 
 
Den 27 Augusti 2012 föddes denna lilla stjärna. Stella som hon kallas kommer från Red Rome Rocket och hon ägs av oss. Pappan till Rocket heter Stanford 687. 
 
I början visste ingen omStella. Vi köpte henne i feburari men lagom till sommarbete skulle börja märkte vi lite att hon börjat blivit tjockare. Vi trodde hon hade ätiti upp sig så vi brydde oss inte om de. Sen när mamma skulle betäcka Rocket, åkte hon om och om till stuteriet men Rocket va inte brunstig. Efter 4:dje besöket så tog dom ultraljud. Och där i magen låg hon, Stella. 
 
Ingen veterinär hade märkt de eller någon. Så i slutet av augusti kom hon. 
Här är hon bara ca 30min gammal. 
 
I framtiden är de tänkt att hon blir min storhäst när jag blir 18. 
I dagsläget har hon växt om Cindy och Cindy är 147,5cm. :) 
 
Fråga om de är något ni vill veta!! :D
 
/Elinne
 
^Dehär är Rocket, Stellas mamma. 
Visst ser man likheterna?:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0