Klubbhoppning

Var som sagt då på klubbhoppning idag med Tuva och Meja.
Meja var så otroligt duktig, är så himla stolt över henne. Transporten var inga problem idag heller, väl uppe så var hon lite otålig, men när jag väl hade kommit upp så skötte hon sig super bra.
Red bara fram i ca 15 minuter, då hon inte orkar så jättemycket. Sedan skulle vi in i ridhuset, det var liiite läskigt enligt henne, dock förståligt då hon endast varit där inne en gång tidigare och då var det inte fullt med färgglada hinder och en massa människor.
De 3 första "hinderna" var hon lite tveksam på, men sen tyckte jag att det flöt på ganska så bra.
Är verkligen så himla nöjd med henne.
Har varit jättenervös inför detta, och jag vet att folk tänker "vad kan gå fel?" ALLT! Verkligen allt kunde gått fel, hon kunde bara bestämt sig för att han inte ville och kastat sig bakåt osv. Så jag är så underbart glad att det gick som det gick.
Fick även en del trevliga kommentarer om henne, sådant gör alltid en så glad.
 
Tuva var lite konstig idag, tanken var ju att E skulle hoppat 40 cm med henne, men hon trillade av Tuva på framridningen och Tuva var så himla skum, hon bara tog sats och sprang hela tiden, så vi gjorde ett ryttarbyte så jag hoppade 40cm med henne också, tyckte att hon lyssnade helt ok på mig inne på banan och vi kom runt felfritt, hade faktiskt varit pinsamt om vi inte hade gjort det, haha.
Sen i 70cm så var hon ganska så pigg och kom mot 2 hinder alldeles för fort så jag var tvungen att stanna henne och så fick vi 1 pet, så 12 fel i 70, men är ändå nöjd.
Har ju inte hoppat henne så mycket på sista tiden.
 
Är i alla fall överlag mycket nöjd med dagen och speciellt med Meja.
Har ev planerat in en Pay and Jump den 13/10, men vi får se :)
 
 
Länken till filmen från Mejas runda
/Emelie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0