Smärta

En del av oss har högre smärt gränser än andra, jag kan väl själv påstå att jag har en hög smärt gräns då jag kan slå i min tå flera gånger om utan att få riktigt ont. Men i fredags så ramlade jag av Ashley och det var inte bara en gång utan två gånger och ramlade på samma sida. I lördags kunde jag knappt stå utan det fick bli liggande näst intill hela dagen och då hade jag inte heller min häst. I går så kunde jag inte sitta ner, sådan stor smärta och nacken var inte heller med mig. Åkte ändå ut till stallet för att gå igenom en smärtsam mockning som tog dubbelt så lång tid. I morse när jag vaknade kunde jag knappt heller gå, men iväg till stallet var det. I dag var det markarbete och jag vill verkligen inte missa en ända sekund jag kan lära mig i ridning så upp på hästen var det, hade inte så värst problem när vi skulle rida lätt eller sitt ner i traven, det började komma när vi skulle trav hoppa och när man landade så studsar man till med knäna. Men det är ju inte bara det som studsar utan även höften som är kopplad med svanskotan så, jag körde ända tills jag kände att det gick super bra för både mig och hästen och sedan fick det vara bra, där kände jag att jag har nått min smärt gräns. Sedan så skulle jag hoppa av hästen, när jag landade så kunde jag se fjärilar över mig. Den smärtan.... Men ska inte klaga jag har antagligen inte brytit något i kroppen // Jussie, Icco & Ashley

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0