Tömkörning x3

 
 
Stack till stallet i ösregnet, som tur var så hade hon som äger Tuva och Maja redan mockat och Becca hade mockat hagen. Så när jag kom dit så tog jag in Tuva direkt, sedan väntade vi på att regnet skulle avta innan vi gick ut igen.
Tömkörde då som sagt henne, vilket faktiskt bara är andra gången, men det gick riktigt bra! Tränade mest i skritt, men även lite i trav. I början var hon seg och inte alls kul, men det släppte ganska snabbt.
Höll väll på i ca 20 minuter och hon verkade faktiskt tycka att det var roligt, för på slutet så hade hon väldigt mycket mer energi och power än när vi började.
 
Sedan tog jag in Maja, vilket hon var så glad över, kom i hagen och små gnäggade.
Tömkörde sedan henne också, hon var framme hela tiden och gick på som bara den.
Dock så blev hon trött fort då hennes kondis är som den är. Men det blev ganska mycket trav för hennes del, så är nöjd över henne. Höll väll på med henne i ca 20 minuter.
 
Sparade Meja till sist, hon var som vanligt väldigt pigg, och taggad.
Skrittade mest, men även en del trav, dock så fattade hon inte poängen med att trava snyggt och samlat idag, utan bockade sig genom det första varvet, sen så lugnade hon sig, haha, ibland undrar jag vad hon får för sig.
Höll väll på i ca 30 minuter med henne, men jag var riktigt nöjd med henne på slutet.
 
Imorgon får hon faktiskt vila då jag ska jobba, men det blir nog bra för henne.
 
Kommer lite bilder ifrån idag också
 
 
 
// Emelie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0