uppdatering

Hej, ursäkta för att jag inte uppdaterade igår. Men får allt skylla på att jag kom hem sent och för att jag är sjuk. Men det hända en del grejer igår, red Ashley och det är faktiskt en som ska komma och kolla på henne nu på lördag. Men vi försökte träna henne en hel del ifrån marken, jag longerade henne alltså var jag hennes ledare. Lotta (spöket för Ashley) kom gående, springande och prasslande med en presenning. Så ja Ashley skenade, stegrade och försökte allt för att undvika lotta, men efter 10min började det släppa. Hon tog det lite mer lugnare och tydde sig istället till mig. Sedan så skulle vi börja gå med henne över denna presenning och jag ledde henne i början för att visa ”det är inte farligt” sedan longerade vi. Jag fick se en hel del problem ifrån marken hur hon gjorde för att slänga av en ryttare. Men det slutade efter ett tag och hon brydde sig knappt vad Lotta gjorde.
Sedan så tog vi fram den stora blå tunnan, vi började smälla och ha oss bakom henne och ja hon gick verkligen på tå hela tiden, sedan så började vi rulla den framför henne på henne och sedan emot hennes bakdel. I början gick hon iväg snabbt, försökte vända om ja allt för att undvika tunnan. Sedan så släppte det och lotta kunde kasta emot hennes bakdel och hon gjorde inte så mycket väsen av sig.
Sedan så skulle jag rida henne, skritten gick bra lite seg kanske. Vi gick över bommar och växlade i varven. Sedan så jobbade vi väldigt mycket i vänster varvet för att hon är mer byggd på höger. Traven gick super bra i början hon skötte sig galant, dock hetade hon till rejält och ville springa på men jag skötte det bra. Skulle dock byta varv och kände redan innan att det var en dålig ide, jag kom i obalans och hon stack med mig, jag hör hor lotta ropar ”gå in på en volt” jag gör det men sedan så blev jag helt låst, Ashley for upp med huvudet, jag tappar en tygeln och staketet är min ända utväg. Hon stannar men samtidigt vänder och jag faller ner på baken igen…. Lite smått förbannad över mig själv, men man lär sig av sina misstag. Och efter det hoppade jag upp igen och hon skötte sig i traven efter det och sedan saktade vi av och slutade när det gick som bäst. Sedan skrittade jag hem, jag var ändå väldigt nöjd över passet.
För Iccos del så har det bara varit lugnt, fått vila och bara njutit. Mockat och han har fått mycket godis. Nu så söker jag medryttare till honom, så en ska komma och prov rida nu på söndag sedan är det två tills om ska förhoppningsvis provrida, så jag har lita att välja på. Så detta ska bli spännande  // Jussie, Icco & Ashley

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0